Археологічні знахідки 2018 року, які поставили вчених у глухий кут

0
450

Хоча 2018 рік давно минув і ми вже навіть звикли до нового 2019-го і рухаємося вперед, ніколи не пізно згадувати про минуле і про ті дивні речі, які сталися. У 2018 році було зроблено багато важливих відкриттів, ми розповімо про 11 неймовірних археологічних знахідках, які, можливо, змінять наше розуміння історії людства назавжди.
Археологические находки 2018 года, которые поставили ученых в тупик история
На дні Чорного моря виявили найдавніший корабель
Вчені вважають, що грецькому торговому судну близько 2400 років, а це значить, що це найдавніший із знайдених кораблів, відомих людині. Він був знайдений недалеко від берегів Болгарії дослідницькою групою Чорноморського проекту морської археології. Оскільки на глибині 2000 метрів недостатньо кисню, корабель відмінно зберігся, що дозволить вченим вивчити його і дізнатися більше про стародавньому світі.
Археологические находки 2018 года, которые поставили ученых в тупик история
Вчені дісталися до останньої недослідженою частини Помпей
Протягом багатьох років вивчення стародавнього міста Помпеї, одна третина площі все ще залишалася незайманою, але в 2018 році це змінилося. Зона розкопок перебувала в небезпеці через попелу і отверділих кусків лави з недослідженого ділянки, які погрожували звалитися на артефакти. Тоді археологи з особливим завзяттям заходилися розкопувати останню незайману зону. Там вони виявили цілу серію збережених фресок, а також кімнату, побудовану як храм для божеств Ларес, які вважалися хранителями будинків і сімей в давньоримській культурі.
Археологические находки 2018 года, которые поставили ученых в тупик история
Люди почали пекти хліб до появи сільського господарства
Виявляється, що 14 400 років тому, за 4 тисячі років до виникнення сільськогосподарської культури, люди вже намагалися знайти ідеальний рецепт хліба. Дослідники з Копенгагенського університету виявили невелику стоянку давніх людей, що належать до Натуфийской культурі. Там були знайдені залишки, дуже схожі на хліб. Виявилося, що у натуфийцев були печі і те, що вчені знайшли в них, стали доказом того, що вони збирали злаки і бульби, щоб зробити борошно для хліба.
Вважається, що це були залишки не звичайного хліба, а швидше частування, яке готували по особливих випадках. Більше того, вчені з Стенфордського університету знайшли свідчення, які доводять, що натуфийцы варили пиво 13 000 років тому. Ці знахідки говорять про те, що наші предки були пекарями і варили пиво задовго до появи сільського господарства.
Давньоєгипетське похоронне бюро
Німецькі і єгипетські археологи виявили стародавнє похоронне бюро в Єгипті. Спочатку вчені натрапили на прямокутна будівля, яку прийняли за майстерню, оскільки там зберігалися керамічні посудини з маслами і речовинами, які використовували при муміфікації. Відкритий двір майстерні вів до 30-метрового тунелю, який закінчувалася похоронними камерами з десятками мумій.
Однією з головних знахідок в поховальних камерах став саркофаг жінки по імені Тадихор. Саркофаг був оточений захисними скульптурами, на яких було написано її ім’я. У мумії жінки була срібна маска на обличчі, що, згідно історикам, несе глибоко релігійний сенс, оскільки древні єгиптяни вірили, що кістки богів складаються із золота і срібла. Так що маска Тадихор означала початок трансформації в богиню після смерті.
Чума вбивала задовго до Середньовіччя
Ми всі знаємо про страшної хвороби – чуми, яка забрала життя понад 50 мільйонів людей в Європі в XIV столітті. Чума досі вважається однією з найбільш смертоносних і катастрофічних хвороб в історії людства. Нещодавно археологи виявили на кістяках, які були поховані 3800 років до нашої ери, бактерії Yersinia pestis або Чумної палички.
Ця знахідка припускає, що бактерія вже існувала в Бронзовому столітті. А це означає, що була більш рання спалах хвороби, ніж Середньовіччі, і вона вплинула на міграцію людей через Європу і Азію.
Найдавніші сліди людини
Сліди були виявлені на острові Калверт, Канада, в березні. Слідами близько 13 тисяч років, і вони належали трьом людям – дитині і, можливо, двом дорослим. До наших днів вони збереглися завдяки тому, що люди спочатку наступили на мокру глину, яка потім наповнилося піском.
Самий древній малюнок людини
В печері Південної Африки вчені знайшли камінь з червоними лініями, намальовані людиною. Вік знахідки близько 73 тисяч років, що робить малюнок найдавнішим доказом творчого мислення людини. Малюнок являє собою перехрещуються лінії, зроблені червоною вохрою.
Археологические находки 2018 года, которые поставили ученых в тупик история
Найдавніше зображення людської частини тіла
На території Швейцарії шукачі скарбів виявили бронзову руку з допомогою металошукача і віддали її в археологічну службу. Спочатку фахівці не були впевнені, що знахідка є історичною. Але зараз швейцарські вчені з упевненістю заявляють, що артефакт відноситься до середини Бронзового століття. Справа в тому, що металеві предмети для того часу були вкрай рідкісні, а золото, знайдене на руці, взагалі ніколи не знаходили на предметах і в похованнях, що відносяться до Бронзового віку. Так що ця частина скульптури дійсно унікальна.
Археологические находки 2018 года, которые поставили ученых в тупик история
Наші предки почали пити пиво набагато раніше, ніж ми думали
На розкопках в Ізраїлі виявили залишки пива – його виготовили для похорону більше 13 тисяч років тому, що робить його найдавнішим алкоголем у світі. Вчені знайшли пивоварню на місці поховань натуфийцев.
Величезний чорний саркофаг
Виявлення цього саркофага справило ефект вибуху бомби в ЗМІ в 2018 році. Він був виявлений в Єгипті і відрізнявся великими розмірами. Коли археологи розкрили його, то виявили останки трьох людей, плаваючих в дивній червонуватої рідини. Мумії належали жінці 20-25 років і двох чоловіків 30-40 років. Саркофаг до того моменту залишався недоторканим, тому багатьох цікавило питання, як туди потрапила рідина. Зараз вчені вважають, що це каналізаційні води просочилися в тріснуту поверхню поховання.
Саркофаг вважається найбільшим серед тих, що коли-небудь знаходили в Олександрії.
Пандус для будівництва пірамід
Археологи виявили стародавню конструкцію віком 4500 років, яка могла б відповісти на питання, як же була побудована, наприклад, велика піраміда Гіза. Дослідникам вдалося знайти систему похилих площин, яку використовували, щоб піднімати алебастрові камені вгору по крутому схилу.